Egg og bacon til frokost på stormkjøkken

Ordentlig frokost er alltid godt og særlig viktig på tur hvis man har en lagt gåtur i skogen foran seg. Min absolutte turfrokost er brød med sopp og egg, men hvis soppen ikke har kommet enda er dette er godt alternativ. Et lite innlegg til inspirasjon og tips til matbeholdere som kan være til nytte.


Du trenger
brød, jeg brukte Polar
tomatbønner, jeg kjøpte i kartong istedendor i hermetikk, lettere å bære
smøreost (kan sløyfes)
smør
egg
bacon
aliminiumsfolie

stormkjøkken
tallerkner
bestikk
sleiv til tomatbønner
stekespade

Fremgangsmåte

Varm opp tomatbønner på stormkjøkken. Når det er klart legger du alimiunumsfolie over kjelen så den holder på varmen.


Jeg har kjøpt denne kjekke eggholderen på Ebay som gjør det lett å ta med egg på tur. Jeg har også sett de har noe lignenede på XXL.


Denne kjøpte jeg også på Ebay.Veldig kjekk å ha for å frakte med seg smør i skogen. Kjøper eller finner du en liten plastboks du ønsker å bruke er det viktig å sjekke at plasten er godkjent til oppbevaring av mat.


Stek baconet før du steker egget, da kan du bruke fettet fra baconenet som stekefett.

La baconet renne av på papir hvis du foretrekker det.


Kommentarer