Havregrøt med egg, skinke, avokado og pistasjnøtter

Jeg har funnet på en ny favorittfrokost som jeg har spist hver dag denne uken. Fortsatt ikke lei! Jeg blir ofte fort sulten igjen hvis jeg spiser vanlig havregrøt, men med denne toppingen holder jeg meg mett mye lengre.

                                                                    Litt prikkete avokado der, men fortsatt like god!


Du trenger

30 g havregryn
1 dl melk (jeg brukte helmelk)
1,5 dl vann
0,5 ts salt
1 egg
1/4 avokado
10 g spekeskinke
20 pistasjnøtter


Fremgangsmåte
Kok opp havregryn, melk, vann og salt. La koke til det får ønsket konsistens. I mens kan du skjære opp skinke og avokado, samt skrelle nøttene. Skill egget*.

Når havregrøten har ønsket konsistens rører du eggehviten inn. La koke noen få minutter til.

Overfør deretter grøten i en skål og topp med eggeplomme, skinke, avokado og pistasjnøtter.

*Hvis man ikke liker rå eggeplomme kan man droppe å skille det og røre det helt inn i havregrøten.

Retten inneholder forresten 438 kcal hvis det skulle være interessant.


Kommentarer

Legg inn en kommentar